"NIBY NIC,- A JEDNAK, TAK WIELE"
Z pozoru banalna zabawa z wykorzystaniem kolorowych figur geometrycznych, daje dzieciom ogromne możliwości manipulacji, porównywania, przeliczania, tworzenia kompozycji rytmicznych i twórczych, rozwijania mowy i mnóstwa innych aktywności. Dla nauczyciela natomiast, jest wspaniałym źródłem zbierania informacji dotyczących dziecięcych umiejętności,- innymi słowy- diagnozowania jego rozwoju.Dzieci z wielkim zaangażowaniem manipulowały figurami i dzieliły się swoją wiedzą. Zaproponowanie indywidualnych dywaników, pozwoliło ograniczyć przestrzeń, planować kompozycje i pracować na własny rachunek. Dzięki zajęciom z wykorzystaniem figur, można lepiej poznać dzieci i zorientować się na jakim etapie są ich procesy poznawcze.
Podczas zabawy sprawdzono:
-rozpoznawanie figur geometrycznych,
-nazywanie figur geometrycznych,
-rozpoznawanie i nazywanie kolorów,
-tworzenie zbiorów wg jednej i kilku cech,
-przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi w znanym dzieciom zakresie,
-porównywanie liczebności zbiorów,
-odwzorowywanie prostych rytmów,
-tworzenie własnych rytmów,
-rozwijanie mowy poprzez wypowiedzi typu- trójkątny jak..., trójkątny i czerwony jak...itd,
-rozwijanie mowy poprzez wypowiedzi na forum dotyczące własnych wytworów i kompozycji,
-rozwijanie myślenia twórczego,
-samodzielność,
-rozumienie poleceń,
-stosowanie się do ustalonych reguł na zajęciach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz